ناپلئون بناپارت

«ناامیدی نخستین گامی است که شخص به سوی گور می‌‌برد.»

بازی رومیزی عجایب هفتگانه: دوئل

بازی رومیزی عجایب هفتگانه: دوئل (7 Wonders: Duel)
  • بازی رومیزی (بردگیم) عجایب هفتگانه: دوئل، یکی از بهترین بازی‌های رومیزی 2نفره‌ست که طرفدارای زیادی هم داره.

    این بازی یه بازی کارتی استراتژیکه که تونسته جوایزی رو هم نصیب خودش بکنه.

    کلّیت بازی:

    تو بازی عجایب هفتگانه: دوئل، شما در نقش رهبرانی رو دارید که رهبری تمدنی رو برعهده دارید.

    شما باید با ساختن ساختمان‌ها و بنای شگفتی‌های مختلف، بهترین شهرها رو بسازید، و جامعه‌تون رو از نظر علمی تقویت کنید.

    البته از دفاع از شهرتون هم نباید غافل بشید.

     

    تو پایان بازی، بازیکنی برنده‌ست که یا امتیازش از رقیب بیشتر باشه یا چیرگی علمی به رقیب داشته باشه، یا چیرگی نظامی.

    نحوه انجام بازی:

    بازی رومیزی عجایب هفتگانه: دوئل، توی سه دوره انجام می‌شه.

    شما توی نوبتتون، فقط یه کار می‌تونید انجام بدید:

    کشیدن کارت!

    البته این کشیدن کارت، قوانینی داره.

    تو نوبتتون، شما باید یکی از کارت‌های “در دسترس” طبق چیدمانِ دوره رو انتخاب کرده و بازی کنید.

    کارتی “در دسترس” محسوب می‌شه که هیچ بخشی از اون توسط کارت‌های دیگه پوشونده نشده باشد.

    بعد از کشیدن کارت، یکی از سه کار زیر رو می‌تونید انجام بدید:

    1. ساختن ساختمان

    برای ساختن یه ساختمان، باید هزینۀ ساختنش رو پرداخت کنید و اون ساختمان (کارت مربوط به اون ساختمان) رو جلوب خودتون بذارید.

    این ساختمان حالا جزئی از شهر شماست.

    2. باطل کردن کارت، برای دریافت سکه

    کارت انتخابی خودتون رو باطل کنید و به‌ازای اون، ۲ سکه + ۱ سکه به‌ازای هر کارت زردی که تو شهرتون دارید، از بانک دریافت کنید.

    این پول، به خزانۀ شهر شما اضافه می‌شه.
    کارت‌های باطل‌شده، به‌پشت، در کنار صفحۀ بازی قرار می‌گیرن.

    3. خلق یک شگفتی (یکی از عجایب هفتگانه)

    برای ساختن یک شگفتی، شما هزینۀ ساختن شگفتی رو پرداخت می‌کنید (نه هزینۀ کارت دوره رو) و بعد، کارت خودتون رو به‌پشت، طوری در زیر کارت شگفتیِ ساخته‌شده قرار می‌دید که فقط بخشی از اون قابل رؤیت باشه.

    کارت دورۀ بازی‌شده، هیچ تأثیری بر بازی نداره، جز اینکه نشون می‌ده که یه شگفتی خلق شده.

    پایان دوره:

    زمانی که تمام ۲۰ کارتِ یه دوره بازی شدن، اون دوره به‌پایان می‌رسه.

    حالا باید برای چیدمانِ دورۀ بعدی آماده بشید.
    بازیکنی که ارتش ضعیف تری داره، تصمیم می‌گیره که چه کسی دورۀ بعدی رو آغاز کنه.

    بازیکنی ارتش ضعیف‌تری داره که نشان نبرد در صفحۀ بازی، به‌سمت اون حرکت کرده باشه. اگه ارتش‌های دو بازیکن با هم برابر بودن، بازیکنی که آخرین کارتِ دورۀ قبلی رو بازی کرده، اولین کارت دورۀ بعدی رو هم بازی می‌کنه.

    پایان بازی و پیروزی:

    بازی در صورت چیرگی مطلق نظامی یا چیرگی مطلق علمی یکی از طرفین، یا بعد از پایان دورۀ سوم، به‌پایان می‌رسه.

    پیروزی مدنی (غیر علمی و غیرنظامی):

    اگه تا قبل از پایان دورۀ سوم، هیچ بازیکنی به چیرگی مُطلق دست پیدا نکرد، بازیکنی که در پایان دورۀ سوم، بیشترین امتیاز پیروزی رو به‌دست آورده باشه، برندۀ بازیه.

    در صورت تساوی امتیازات، بازیکنی که بیشترین امتیاز رو از محلِ ساختمان‌های شهری‌ش کسب کرده باشه، برندۀ بازیه. در صورت تساوی مجدد، هر دو بازیکن می‌تونن از یه پیروزی مشترک لذت ببرن!

    امیدواریم با خواندن این مطلب، تونسته باشید مقداری دربارۀ بازی رومیزی عجایب هفتگانه: دوئل بدونید.

    و امیدواریم با تهیۀ این بردگیم فوق‌العاده، لحظه‌های خوبی رو تجربه کنید.

    در آخر، اگه نظر یا سوالی داشتید، می‌تونید تو بخش نظرات مطرح کنید.

    سعی می‌کنیم همه رو بخونیم، و در اسرع وقت، جوابتون رو بدیم.

    ۱
    ۲
    ۳
    ۴
    ۵
    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نوشته‌هایی که شاید بپسندید

    در آرزوی فضا

    در آرزوی فضا

    فضا و انسان انسان‌ها همیشه به آسمون نگاه می‌کردن و از خودشون می‌پرسیدن: بالاتر از زمین چی می‌تونه باشه؟ خیلی‌ها فکر می‌کردن یه روزی باید

    ادامه مطلب »
    چاقوکشی (Knives Out)

    چاقوکشی (Knives Out)

    تیزر فیلم چاقوکشی چاقوکشی (Knives Out) جزو دسته‌فیلم‌های پلیسی-معمایی هست. تو این فیلم تقریباً همۀ شخصیت‌ها مشکوک و مبهم هستن. کاراکترها تو یه عمارت بزرگ

    ادامه مطلب »