بازی رومیزی جادوی کهن (Res Arcana)
تو بازی رومیزی جادوی کهن (Res Arcana)، شما در نقش جادوگرهایی هستید که میخواید با بهکارگیری اکسیرها و لوحهای جادویی، سِحراَفزار بسازید و با استفاده از قدرتهای این سِحراَفزارها، اژدها بهخدمت بگیرید. جادوگری که بیشترین امتیاز رو بگیره، برنده بازی میشه.
تو این بازی باید استراتژی خوبی داشته باشید و همچنین از سحرافزارها و اکسیرها بهموقع و بهخوبی استفاده کنید تا بتونید تو پایان بازی بیشترین امتیاز رو بگیرید و برنده بازی بشید.
آیا آمادۀ نبرد با جادوگرهای دیگه هستید؟
سبک بازی جادوی کهن (Res Arcana)
بازی جادوی کهن (Res Arcana) یه بازی 2 تا 4 نفرۀ رقابتی استراتژیک هست که تو این بازی شما باید با انتخاب درست عملیاتها (اکشنها) و بهکارگیری صحیح اکسیرها، سحرافزارهای مناسب رو بسازید و با ساخت بناها، تبدیل به بهترین جادوگر بشید و بیشترین امتیاز رو کسب کنید.
محتویات بازی جادوی کهن (Res Arcana)
اجزای بردگیم جادوی کهن (Res Arcana) بهشرح زیره:
40 کارت سِحراَفزار
10 کارت جادوگر
10 کارت بنای باستانی
150 توکن اکسیر (5 نوع اکسیر مختلف، از هر کدام 30 توکن)
8 لوح جادو
12 توکن اکسیر پنجتایی
5 کارت مکان قدرت
4 کارت مرجع (راهنمای علائم)
1 عدد توکن بازیکن شروعکننده
1 عدد کارت چکیدۀ قوانین و راهنمای آمادهسازی سریع بازی
روند و نحوه انجام بازی جادوی کهن (Res Arcana)
این بازی تو 4 الی 6 دور انجام میشه و تو هر دور باید احتمال پیروزی بررسی بشه.
تو هر دور، باید این مراحل رو طی کنید:
۱- اکسیر جمعآوری کنید:
*همۀ قابلیتهای جمعآوری رو اعمال کنید.
*میتونید از کارتها، اکسیر بهدست بیارید.
۲- عملیات انجام بدید:
نوبت به نوبت (تو هر نوبت، یه عملیات)، در جهت عقربۀ ساعت، اول از همه، بازیکنِ شروعکننده.
یه سِحراَفزار بسازید، یا یه بنای باستانی یا یه مکان قدرت رو تصاحب کنید (بسازید)، یا یه کارت بسوزونید و در عوض، یه توکن اکسیر طلا یا دو تا توکن همسان یا غیرهمسانِ دیگه (بهجز طلا) دریافت کنید، یا از یکی از قدرتهای یکی از کارتهایی که در حالت عمودی قرار دارن، استفاده کنید، یا انصراف بدید. وقتی که انصراف میدید، باید لوح جادوی خودتون رو تعویض کنید و یه کارت جدید بردارید.
اینقدر نوبت به نوبت ادامه بدید تا همۀ بازیکنها انصراف بدن.
حالا باید احتمال پیروزی رو بررسی کنید.
هر جادوگری که تونسته باشه با استفاده از سِحراَفزارها، لوحهای جادو، عملیاتها و اکسیرهاش، 10 یا بیشتر از 10 امتیاز کسب کرده باشه، برنده بازیه.
اگه هیچ بازیکنی پیروز نشده بود، کارتهای بازی رو مرتب کنید (به حالت عمودی برگردونید) و دور جدید رو شروع کنید.
آمادهسازی بازی جادوی کهن (Res Arcana)
۱- لوحهای جادو، ظرف اکسیرها و توکنهای اکسیر پنجتایی رو وسط میز بذارید و خزانۀ عمومی رو تشکیل بدید.
۲- مکانهای قدرت رو کنار اونها بچینید.
تو بازی اول، کارتها رو طوری بچینید که کارتهای با نماد زردرنگ بهرو باشن.
تو بازیهای بعدی، برای هر مکان قدرت، با بهصورت تصادفی یا توافقی تعیین کنید که کدوم طرفش بهرو باشه.
۳- کارتهای بناهای باستانی رو بُر بزنید. دو تا از اونها رو بهرو وسط میز بازی بچینید و با بقیه، یه ستون کارتکشی تشکیل بدید.
۴- از هر اکسیر، یه توکن به هر بازیکن بدید تا مخزن اولیهش رو تشکیل بده.
۵- بازیکن شروعکننده رو انتخاب کنید و توکن بازیکن شروعکننده رو به اون بدید.
۶- کارتهای جادوگر و کارتهای سحرافزار رو جداگانه بر بزنید. به هر بازیکن، دو جادوگر و ۸ سحرافزار بدید. بقیه رو به جعبۀ بازی برگردونید.
هر بازیکن، کارتهاش رو بررسی میکنه.
هر بازیکن، پس از بررسی کارتهاش، سِحراَفزارهای خودش رو بُر میزنه و دستۀ کارتهاش رو تشکیل میده. بعد، اون روجلوی یکی از رقبا میگیره تا اون اگه دوست داشت، یه بُرِ دیگه بزنه.
در نهایت، سه کارت بالایی دسته کارتها رو برمیداره و دست آغازین خودش رو تشکیل میده.
بعد هر بازیکن، یه جادوگر انتخاب میکنه.
جادوگرهاتون رو بهرو جلوی خودتون بذارید.
جادوگرهای انتخابنشده رو به جعبۀ بازی برگردونید.
تو اولین بازیتون، بهجای این حرکات پیچیده، به هر بازیکن یه دسته کارت سهتایی که از قبل تعیین شده (شامل کارتهایی که گوشۀ پایین سمت راستِشون، عدهای ۱ یا ۲ یا ۳ یا ۴ نوشته شده (سه کارت با عدد ۱ به یه نفر، سه کارت با عدد ۲ به نفر بعدی و الی آخر)) و جادوگر متناسب (همشماره) با کارتهاش رو بدید.
به هر بازیکن، پنج کارت سحرافزار هم بهعنوان دسته کارت شخصیش بدید.
هیچکس نباید کارتهای دیگران رو ببینه.
۷- بازیکنها، هرکدوم یه لوح جادو برای خودشون انتخاب میکنن.
بهترتیب، در جهت عکس عقربۀ ساعت، اوّل از همه، بازیکن سمت راست بازیکن شروعکننده کارتش رو انتخاب میکنه و برمیداره و در آخر هم، بازیکن شروعکننده کارتش رو برمیداره.
*توجه: برای اینکه بدونید بازی چطور انجام میشه و بازی رو کامل یاد بگیرید، ویدیوی آموزشی زیر رو ببینید.
پایان بازی:
وقتی که تو پایان یه دور در حین بازی، بازیکنی به امتیاز 10 یا بیشتر از 10 برسه، بازی تموم میشه و برنده بازی مشخص میشه.
امیدواریم با خواندن این مطلب، تونسته باشید مقداری دربارۀ بازی رومیزی جادوی کهن (Res Arcana) بدونید.
و امیدواریم با تهیۀ این بردگیم فوقالعاده، لحظههای خوبی رو تجربه کنید.
در آخر، اگه نظر یا سوالی داشتید، میتونید تو بخش نظرات مطرح کنید.
سعی میکنیم همه رو بخونیم، و در اسرع وقت، جوابتون رو بدیم.